Androidon az ingyenes programok szerves része a reklám. Igazából már csak akkor szoktam meglepődni, ha letöltök egy ingyenes programot, amiben nincs reklám…

Van viszont az elviselhető reklám kategória, és van az undorító, idegesítő, gusztustalan megoldás. Ez utóbbi kategóriába tartoznak nálam azok a megoldások, amik a zárolt képernyőn jelennek meg – ráadásul úgy, hogy a programnak alapból köze nincs a lockscreen-hez. Ott volt például az ES File Explorer esete, rengeteg rajongót elvesztett (az egyébként kiváló) file böngésző, amikor nekiállt reklámokat megjeleníteni a zárolt képernyőn.

Vagy a Peel Remote nevű ingyenes távirányító app ami szintén hasonló huncutságot követ el, de megemlíthető lenne még jó néhány program (álljon itt egy példa is ha valaki nem tudnám miről van szó). Amiknek egyébként sem funkcionalitásában, sem semmilyen módon nem kéne befolyásolniuk a lezárt képernyő megjelenését…

Szerencsére a Google is megelégelte az állandó felhasználói panaszokat, és most bekerült egy pár sor a Play áruház szabályzatába, miszerint:

Lockscreen Monetization

Unless the exclusive purpose of the app is that of a lockscreen, apps may not introduce ads or features that monetize the locked display of a device.

Magyarán ha az adott programnak semmi köze a lockscreen-hez, akkor legyen szíves és ne mutogasson ott reklámokat.

Csak annyit tudok mondani: nagyon helyes. Egy újabb idegesítő mozzanat tűnik el az Androidból – persze jön majd a helyére másik mert a világ már csak ilyen. De addig is köszi Google, ideje volt.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here