Kutatás: ezek a mobiltelefonos appok a legnépszerűbbek a magyarok körében

A Huawei kutatása szerint a TikTok főként vidéken tarol, az online vásárlás a nők, míg a mobilbank a férfiak körében kedvelt

A Facebook a legnépszerűbb alkalmazás a magyar felhasználók körében, a TikTok pedig főként a vidéki kisvárosokban tartozik a kedvenc appok közé – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből. A vállalat 4000 megkérdezett mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, eszerint egy magyar felhasználó átlagosan 30 appot használ – a budapestiek többet, mint a vidékiek. A férfiak sokkal nagyobb arányban töltenek le pénzügyi appokat, és általában is szívesebben töltenek le alkalmazást a telefonjukra, mint a nők, akik körében viszont népszerűbbek az online vásárlási appok, és szívesebben böngésznek weboldalakat egy-egy releváns alkalmazás letöltése helyett.

A Huawei Technologies által készíttetett felmérés többek között azt vizsgálta, hogy a magyar felhasználók körében mennyire népszerűek a mobilra letölthető alkalmazások, melyek a kedvencek, és az alkalmazások helyett milyen egyéb módokon használják kedvenc felületeiket és nézik tartalmaikat telefonjaikon.

A hölgyek inkább a böngészésben hisznek

A felmérés eredménye azt mutatja, hogy teljesen eltérő a nemek között a tartalomfogyasztás módja. Az alkalmazások letöltése a férfiakra sokkal inkább jellemző (40%), mint a nőkre (30%), akik az appok letöltése helyett inkább az adott tartalom weboldalát nyitják meg. A gyengébbik nem képviselői előszeretettel használják akár a közösségi médiát is ezen a módon (32%) a natív alkalmazásokkal (30%) szemben. Az életkor szerinti megoszlás azt mutatta, hogy a 18–24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le és sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (29,73%), mint a többi korosztály (40,16%).

Tarol a kisvárosokban a TikTok

Arra a kérdésre, hogy milyen típusú alkalmazások feltétlenül szükségesek számukra, a legtöbben a közösségimédia-appokat (18,3%), a játék- és szórakoztató alkalmazásokat (11,5%) valamint a zenét (17,6%) jelölték meg a legtöbben. Ugyanakkor kevesebben tartják elengedhetetlennek az utazással és életmóddal (sport, fitnesz, randevú stb.) kapcsolatos alkalmazásokat, ezeket töltik le a legkisebb számban még a 18–24 éves korosztályban is.

A nemek eloszlását tekintve a nők körében népszerűbbek az online vásárlási appok, mint a férfiak körében (10,7% vs 7,9%), a férfiak viszont a mobilbank alkalmazásokat részesítik előnyben (13,6% vs 11,6%).

Az appok népszerűségét nemcsak az életkor és a nem befolyásolja, hanem a lakóhely is. Az étel, és élelmiszer kiszállítással kapcsolatos alkalmazások sokkal népszerűbbek Budapesten (7,1%), mint vidéken (4,8%). Az online vásárlási alkalmazások azonban fontosabbak azoknak a felhasználóknak, akik Budapesten kívül élnek (9,7% vs. 8,7%). A banki alkalmazások használata viszont a fővárosban (27,1%) és a megyeszékhelyeken (28,3%) magasabb az országos átlagnál (22,8). Meglepő módon a TikTok pedig a kisvárosokban jóval népszerűbb (13,9%) az átlaghoz képest (8,5%).

Melyik app a legnyerőbb?

A válaszok szerint a magyar felhasználók körében leggyakrabban használt alkalmazás sorban a Facebook – 73,50%, a Messenger – 46,95% és az Instagram – 38.06%; míg összességében a legkevésbé fontos alkalmazáskategóriába az életmóddal (3,1%), az utazással (5,1%) és az élelmiszer-szállítással (5,2%) kapcsolatos appok tartoznak.

Vannak olyan, minden korosztály körében kedvelt alkalmazások, mint a Facebook, „fiatalosak”, mint a Messenger, az Instagram, a YouTube, a TikTok vagy a Spotify, és „olyan appok, melyek főként az idősek körében népszerűek”, mint a Viber.

A válaszadók 71%-ának kevesebb, mint 30 alkalmazása van a mobiltelefonján, ebben egyetlen korosztályban sincs szignifikáns differencia. A 40-nél több alkalmazással rendelkezők Budapesten (19%) vagy a megyeszékhelyen (16%) élnek. A kutatásból egyértelműen kiderült, hogy a magyar felhasználóknak nincs sok alkalmazás a telefonján (átlagosan 30 a világátlag 60-hoz képest), azokkal viszont több időt töltenek, éppen ezért jobban kötődnek kedvenceikhez. A kutatás eredményéből kiderült, a fiatalabb generáció (18–24 évesek) nagyobb valószínűséggel tölt le egy plusz alkalmazást az új funkció miatt, addig az idősebb korosztályok inkább cserélik a meglévőt egy jobbal, amiben az előző appnál fejlettebb funkciók is megtalálhatók. 

Mobilválasztás – Mindenki másképp csinálja

Nemcsak az appoknál, hanem a telefonválasztásnál is jelentős különbségek mutatkoznak az idősebb és fiatalabb generáció, illetve a férfi és női felhasználók között. A teljesítmény és a telefon kinézete fordítottan arányos az életkorral. 18 éves korban még a válaszadók 23%-a, míg 55 éves kor felett már csak a megkérdezettek 12%-a választ a hardver erőssége alapján készüléket. A dizájn 18 éves korban 7%-ot, 55 év felett pedig 3%-ot nyom a latba vásárláskor.

Nemek szerint vizsgálva a férfiak inkább a technológiai tudásra koncentrálnak a telefonvásárláskor, míg a nők inkább a dizájnra. A kamera teljesítménye azonban fontosabb a nőknek (93,5%), mint a férfiaknak (86,6%).

Zsolnay Lászlóhttps://androtech.hu
Android kedvelő és általános techb*zi - akit érdekel minden technológiai újítás, legyen az hasznos, vagy kevésbé hasznos. A mindennapokban egy Huawei Mate 20 PRO-t és egy Galaxy Watch Active 2-t használok.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Írd be a hozzászólásod!
Kérlek írd be újra a neved

Legutóbbi cikkek

[teszt] Jabra Elite 85t

Még kényelmesebb forma, még hatékonyabb zajszűrés és alapértelmezetten wireless tölthető tok jellemzi a Jabra Elite 85t-t. Megéri vajon váltani a régebbi kiadásokról?

Már wifin is csatlakozik a Huawei legújabb okosmérlege

A Huawei Scale 3 minden korosztálynak személyre szabottan segít az egészség megőrzésében

Aszimmetrikus dizájnnal jön a Huawei új összehajtható telefonja

A Mate X2 legvékonyabb pontján mindössze 4,4 milliméter

[teszt] Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2

Vettem egy Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2-t és gondoltam megosztom a saját tapasztalataimat vele. Kezdő rolleresként mit érdemes tudni, mi alapján válasszunk típust és hasonló világmegváltó gondolatok.

Jövő héten jön az EKG és vérnyomásmérés A Galaxy Watch-ra

A sokak által (néha már-már hisztérikusan várt) EKG és vérnyomásmérés lehetősége a kezdetektől ott lapul a Watch Active 2-ben...

Lime – bérelhető elektromos roller amitől addikt leszel

Sokan mondták, hogy aki kipróbálta a Lime-ot, annak úgymond kapudrogként működött az elektromos rollerek világába. Gondoltam ezt ki kell próbálnom nekem is.

Legutóbbi tesztek

[teszt] Jabra Elite 85t

Még kényelmesebb forma, még hatékonyabb zajszűrés és alapértelmezetten wireless tölthető tok jellemzi a Jabra Elite 85t-t. Megéri vajon váltani a régebbi kiadásokról?

[teszt] Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2

Vettem egy Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2-t és gondoltam megosztom a saját tapasztalataimat vele. Kezdő rolleresként mit érdemes tudni, mi alapján válasszunk típust és hasonló világmegváltó gondolatok.

[teszt] Samsung Galaxy S20FE

Nagyon kíváncsi voltam a Samsung Galaxy S20FE-re, mert nálam is képbe került, mint lehetséges Mate 20 Pro utód - hogy végül megtörténik-e a váltás az a cikk végére kiderül.

További érdekes cikkekEzek is érdekelhetnek