[teszt] Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2

Vettem egy Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2-t és gondoltam megosztom a saját tapasztalataimat vele. Kezdő rolleresként mit érdemes tudni, mi alapján válasszunk típust és hasonló világmegváltó gondolatok.

A Lime bemutató kapcsán már írtam arról, hogy egy ilyen elektromos rollerből bizony kelleni fog egy saját mert eléggé rá lehet kattanni. A gondolatot (mint már oly sokszor) tett követte, és pár nap alatt leszűkítettem a listát a szóba jöhető típusokat illetően. Igyekeztem ár/érték arányban jól választani illetve nem elveszni túlzottan a lehetőségek tengerében…

Mert elveszni bizony könnyű, rengeteg gyártó sokféle konstrukcióban várja, hogy a vásárlásunk ellenértéke náluk landoljon. Az árak cirka 80k körül kezdődnek, de itt jellemzően erős kompromisszumot kell kötni sok tekintetben. Összeszerelés minősége, maximális hatótáv, maximális sebesség – ezek mind mind olyan tényezők amik az árcédula hízásával párhuzamosan egyre pozitívabb képet mutatnak az adott termékről. Aztán ha megvannak a száraz adatok, lehet olvasgatni a különféle teszteket és videókat bambulni, ami alapján már elég jól be lehet lőni mire is van szükségünk. Milyen úton fogjuk használni, mikor tudjuk tölteni, mi legyen a max hatótáv és sebesség? Ezeket mind érdemes mérlegelni mielőtt komolyabban belefogunk a tervezésbe.

Esetemben hamar letisztult, hogy mit is várok el leendő rolleremtől:

  • Minőségi anyaghasználat, ami nem rázódik szét pár száz vagy ezer kilométer után sem, emellett kinéz valahogy
  • 25km/h elérhető sebesség
  • Legyen összecsukható, hogy ha úgy adódik fel lehessen pattanni vele a tömegközlekedésre/vonatra
  • 25+ kilométeres hatótáv
  • Ne kerüljön egy használt autó árába
  • Ballonos gumi, nekem nem kell grátisz vesekő kezelés a hazai utakon. Oké, van defektveszély de majd megteszek mindent, hogy elkerüljem…

A tesztek olvasása közben egyre többször jöttek szembe a Xiaomi megoldásai, így az is hamar kiderült, hogy tőlük választok egy példányt – és miután nézegettem a kínálatot, az ő termékpalettájuk tetejéről győzött meg leginkább a Pro 2 variáns.

Aztán el kellett dönteni, hogy új legyen vagy használt, belföldi vagy külföldi vétel. Az “újat akarok” nálam elég alap és csak akkor térek el ettől ha valami nagyon jó ajánlatot találok. Na hát elektromos rollert használtan jó ajánlatban kapni… elég nehéz mondjuk úgy. Aki felrakja jófogásra azt gondolja, hogy miután jól lelakta a cuccot, elég, ha a 2 évvel ezelőtti új árból levon mondjuk egy tízest és meg is van a biznisz… 120-130k körül hirdetnek régi szériás Xiaomi rollereket (csak viszonyításképpen, 140k körül van Aliexpressről egy vadiúj Pro 2, ami 1 hét alatt megérkezik spanyolból). Szóval a használtpiacot ezúttal kihagytam, és bár nagyon sokáig ringatózott az ujjam a fenti Ali-s eladónál (rizikó nem lett volna benne, mert egy fórumos srác ajánlotta, ő is onnan vette a saját Xiaomi rollerét) végül hazai webshopból vásároltam.

És akkor a kis előtörténet után lássuk mai írásom alanyát, a Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2-t.

Külső, technikai adatok

  • Maximális sebesség: 25km/h
  • Maximális hatótáv: 45km
  • Súly: 14,2kg
  • Fék: E-ABS és tárcsafék
  • Kerekek: 8.5″ pneumatikus
  • Motor: 300W (maximálisan 600W leadására képes)
  • Maximális terhelhetőség: 100kg
  • IP-védelem: IP54
  • Töltési idő: 8-9 óra

A külső ugyebár egy tök szubjektív dolog, de szerintem a Pro 2 formavilágára nem sokan mondanának negatív jelzőket. Kicsit indusztriális, funkcionális, de mindenképpen modern cucc. A repülőgépiparban is használt alumínium ötvözetnek nem csak akkor látjuk hasznát ha elüt egy autó rollerezés közben (és valóban repülni fogunk, ötvözettel vagy anélkül); ezáltal lesz erős az egész konstrukció, mégis könnyű. A súly pedig fontos dolog, hiszen a rollernek nem csak a mi habtestünket kell röpíteni, hanem önmagát is – na meg a hordozhatóság szempontjából sem mindegy a dolog. A Pro 2 cirka 14kg ami leírva nem tűnik soknak, de ha sokáig kell hurcibálnod akkor azért egy idő után már érzed, hogy letennéd.

Az új terméket kivéve a dobozból még össze kell szerelni, persze nem kell Ikea bútor szintű történetet várni; 4 csavart kell becsavarnod a kormány felső részébe és annyi.

A kormány kinyitása/összecsukása pár másodperces folyamat, elforgatsz egy kallantyút, kinyitsz egy másikat és be/kiakasztod a kormányon lévő csengőt a hátsó sárhányó kiálló bütykébe. Egyszerű de nagyszerű, nincs is vele semmi gond. A régebbi Xiaomi rollereknél érdemes figyelni arra, hogy a kormány elég rövid idő alatt elkezd kotyogni az illesztési pontnál – pár dollárért szerezhető 3D nyomtatott kis lapocska, amit beillesztve a mélyedésbe újra kiválóan zár majd aminek zárnia kell.

A deck eléggé hosszú és megfelelően széles, 43-as lábbal nem éreztem szükségét nagyobb felületnek. A kormány közepén lévő kijelző szép fényes és mutatja számunkra a

  • töltöttséget (nem százalékban csak vonalakkal)
  • pillanatnyi sebességet
  • hogy milyen módban vagyunk (Gyalogos mód: 5km/h; D: 20km/h; S: 25km/h)
  • aktív-e épp a világítás

Elöl egy 2W-os LED-es világítás található, aminek ereje elegendő esti rollerezéshez (tesztelve, láttam mindent amit kellett), hátra szintén LED-es fényforrás került ami még ráadásul villog is fékezés közben, egyébként folyamatosan világít (ha akarjuk akkor külön is kapcsolható, függetlenül az első világítástól).

A fékezésről egyrészt a motorfék gondoskodik (ami még kinetikus energiát is termel vissza lassulás közben) másrészről ott az akár két ujjal is határozottan kezelhető hátsó tárcsafék. Egyszer sem éreztem, hogy a fékerő kevés lenne, harap ahogy kell.

A 3 különféle sebességfokozatból én megmondon őszintén kettőt használok, egyik a gyalogos mód (ha sokan vannak a járdán például), másik pedig a Sport mód. Ez utóbbinál érhető el a maximális 25km/h, ha pedig még többre vágyunk akkor van a Play áruházban egy alkalmazás, amivel kitolhatjuk a sebességlimitet, akár 35km/h-ra. Én nem próbáltam, elvileg gari vesztéssel is jár a dolog (hiszen ezzel egy egyedi firmware-t töltünk fel a rollerre) de a neten olvasható vélemények alapján a dolog működik szépen.

A gumik a Xiaomi esetében nem tömörek, és a Lime használata kapcsán talán pont ez volt az első ami körvonalazódott bennem; ballonos gumikra van szükségem. A levegővel töltött abroncsok áldása, hogy kisimítják az utat, átka pedig, hogy defektet kaphatsz. Utóbbi ellen nyomhatunk defektgátló zselét a belsőbe, és érdemes 3 BAR fölé fújni a gumikat. Így még komfortos marad az utazás, de megtettünk mindent a defekt elkerülése érdekében. Én a gumifújáshoz vettem egy Xiaomi elektromos pumpát is, ezzel pár másodperc alatt fel lehet fújni a kereket (na meg fújhatunk vele focilabdától kezdve autó gumit is akár), és a megadott PSI/BAR értéket pumpálja a gumikba.

A defekt elkerülése érdekében ott a lehetőség, hogy tömör gumikra váltsunk, ami megtehető ugyan, de ne felejtsük el, hogy akkor semmilyen csillapítás sem lesz az út során, és velünk együtt a roller is szétrázódik. Én nem javaslom.

A töltési idő mondható relatív magasnak, a teljes töltöttséghez ugyanis egy lemerült Pro 2 esetében 8-9 órára van szükség. Ez alapvetően nem kevés, jó lenne valamilyen gyorstöltéssel kapcsolatos fejlesztés ami ezt az időt lerövidíti.

Bár nem teszteltem rollereket a Lime-on kívül, így nincs széleskörű tapasztalatom; de ezt kell mondjam a Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 használata valóban egy élmény. A legtöbb bukkanót és úthibát elnyeli a ballonos gumi, semmi nem lötyög, a járdaszegélyeknél is simán felvihető ésszerű sebesség mellett. A 25km/h végsebesség abszolút kellemes, érzed, hogy haladsz de közben azért nincs halálfélelmed sem. Gyakorlatilag egy Pólus Center – Zugló vasútállomás táv majdnem annyi idő alatt abszolválható mintha buszra szállsz és ez azért jóval élvezetesebb.

A Pro 2 fürge kis jószág, és mivel a kanyarodási szöge le van korlátozva így még attól sem kell tartani, hogy magad alá fordítod az első kereket egy éles kanyarban. A betanulási időszak szerintem kb 5 perc, utána már magabiztosan uralhatod a járművet. A járdán, emberek közötti közlekedést nem árt ésszel végezni, egyrészt nem vagyunk igazán hallhatóak másrészt az emberek hajlamosak jobbra-ballra kitérni a járdán. Inkább mindig lassítsunk a közelükben, jelezzük, hogy ott vagyunk, és csak akkor suhanjunk tovább ha senki nem ijed meg az érkezésünktől. Fontos, hogy betartsuk a játékszabályokat, jelenleg ugyanis a gyalogosok nem csípik túlzottan a járdán száguldozó rollereseket (és alapvetően sokszor érthető is ez a hozzáállás). Autók közé a Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2-t én nem vinném, túl lassú szerkezet ez oda – mellékutcákban persze bátran használható az úttest kellő körültekintéssel.

Szoftver

A Pro 2-höz letölthető Mi Home applikáció meglehetősen fapados, bár az alapvető funkciók megtalálhatók benne. Megnézhetjük mennyit mentünk eddig, frissíthető a firmware, lezárható a roller, ki- és bekapcsolható a tempomat és hogy a hátsó világítás mindig legyen-e bekapcsolva. Leellenőrizhető a lemerülésig még megtehető táv és a motorfék erőssége is 3 lépcsőben kapcsolható.

Ha kicsit többre vágyunk akkor érdemes lehet megnézni az m365 Tools-t, itt már részletesebb adatokat kapunk az akkumulátorról is, illetve lehetőség van log-olni utunkat és ez aztán egyéb infók mellett térképen is megjelenik.

Ha pedig kipróbálnánk a magasabb végsebességet (és egyéb apróságokat állítgatnánk), akkor a XiaoFlasher lesz ebben hű társunk.

Összességében nagyon elégedett vagyok a Pro 2-vel, talán ezzel a szériával sikerült eliminálni az előző szériák minden hibáját (volt régebben kerék által kidörzsölődő hátsó lámpa vezeték, kotyogó kormány, instabil hátsó sárvédő, gyenge lámpa). Használat közben egyszer sem éreztem a dolgot instabilnak vagy veszélyesnek, persze sok függ attól is milyen szituációban hogy reagálsz, illetve esetemben adott a több mint 10 éves autóvezetési tapasztalat így tudok autós fejjel is gondolkozni az úton.

Ha elektromos rollerben gondolkodsz mindenképp érdemes a saját listádra is felvenni, nem fogsz benne csalódni.

XIAOMI Mi Electric Scooter Pro 2
KÜLSŐ
9
SZOFTVER
7.5
HATÓTÁV
9
SEBESSÉG
9
ÉS SZERINTED?11 Votes
6.7
AMI TETSZETT...
Ár/érték arányban rendben van
Jó hatótáv és sebesség (utóbbi akár ki is tolható)
Minőségi összeszerelés
A ballonos gumi sokat csillapít tömör társaihoz képest
...ÉS AMI KEVÉSBÉ
A töltőcsatlakozó lehetne fentebb a kormányon
Nincs külön rugózás, csak a pneumatikus gumi csillapít
Ballonos gumi = lehetséges defekt
8.6
ÉRTÉKELÉS:
Vásárlás
Zsolnay Lászlóhttps://androtech.hu
Android kedvelő és általános techb*zi - akit érdekel minden technológiai újítás, legyen az hasznos, vagy kevésbé hasznos. A mindennapokban egy Huawei Mate 20 PRO-t és egy Galaxy Watch Active 2-t használok.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Írd be a hozzászólásod!

KÜLSŐ
SZOFTVER
HATÓTÁV
SEBESSÉG
Final Score
Kérlek írd be újra a neved

Legutóbbi cikkek

[teszt] Jabra Elite 85t

Még kényelmesebb forma, még hatékonyabb zajszűrés és alapértelmezetten wireless tölthető tok jellemzi a Jabra Elite 85t-t. Megéri vajon váltani a régebbi kiadásokról?

Már wifin is csatlakozik a Huawei legújabb okosmérlege

A Huawei Scale 3 minden korosztálynak személyre szabottan segít az egészség megőrzésében

Aszimmetrikus dizájnnal jön a Huawei új összehajtható telefonja

A Mate X2 legvékonyabb pontján mindössze 4,4 milliméter

[teszt] Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2

Vettem egy Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2-t és gondoltam megosztom a saját tapasztalataimat vele. Kezdő rolleresként mit érdemes tudni, mi alapján válasszunk típust és hasonló világmegváltó gondolatok.

Jövő héten jön az EKG és vérnyomásmérés A Galaxy Watch-ra

A sokak által (néha már-már hisztérikusan várt) EKG és vérnyomásmérés lehetősége a kezdetektől ott lapul a Watch Active 2-ben...

Lime – bérelhető elektromos roller amitől addikt leszel

Sokan mondták, hogy aki kipróbálta a Lime-ot, annak úgymond kapudrogként működött az elektromos rollerek világába. Gondoltam ezt ki kell próbálnom nekem is.

Legutóbbi tesztek

[teszt] Jabra Elite 85t

Még kényelmesebb forma, még hatékonyabb zajszűrés és alapértelmezetten wireless tölthető tok jellemzi a Jabra Elite 85t-t. Megéri vajon váltani a régebbi kiadásokról?

[teszt] Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2

Vettem egy Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2-t és gondoltam megosztom a saját tapasztalataimat vele. Kezdő rolleresként mit érdemes tudni, mi alapján válasszunk típust és hasonló világmegváltó gondolatok.

[teszt] Samsung Galaxy S20FE

Nagyon kíváncsi voltam a Samsung Galaxy S20FE-re, mert nálam is képbe került, mint lehetséges Mate 20 Pro utód - hogy végül megtörténik-e a váltás az a cikk végére kiderül.

További érdekes cikkekEzek is érdekelhetnek